Hyundai v roce 2024: Druhá pozice na českém trhu, elektromobily zatím u Čechů nebodují

V loňském roce si Hyundai upevnil druhou pozici na českém trhu a registroval přes 18 000 vozů. Elektromobily tvoří jen malý podíl prodejů, Češi dávají stále přednost spalovacím motorům. Proč tomu tak je a co to znamená pro budoucnost?

Čeští motoristé si značku Hyundai v uplynulém roce oblíbili jako málokdy předtím. Korejská automobilka potvrdila své místo druhého nejprodávanějšího výrobce v zemi – hned po tradiční Škodě Auto – a zapsala na české silnice přes 18 tisíc nových vozů. Přestože Hyundai pokračuje v náročné elektrické expanzi, vozy na elektrický pohon zatím tvoří zanedbatelný zlomek prodejů. Proč tomu tak je a co to znamená pro budoucnost české mobility?

Hyundai i30 stále kraluje

Dominantou nabídky zůstává model i30, vyráběný v nošovické továrně na severu Moravy. Na českém trhu je tento model vnímán jako ideální volba nejen pro rodiny, ale často i jako firemní vůz, což dokazuje jeho popularita mezi firmami od Ostravska po Brno. Na druhém místě je SUV Tucson, které si za rok 2024 připsalo 5 816 registrací. Třetí nejvíce prodávaný je Bayon, následovaný oblíbenými modely Kona a i20. Zajímavostí je, že se Češi o SUV segment zajímají čím dál víc, což odpovídá evropským trendům.

Čísla, která mluví za vše: Benzín stále vede

Hyundai loni výrazně propagoval své elektrifikované modely, v čele s dobře vybaveným IONIQ 5 a městskou Kona Electric. Přesto to na registracích příliš znát není – čistě elektrická auta tvoří pouze 1,6 % z celkového počtu nových vozů značky Hyundai. V realitě to znamená, že téměř každý devadesátý nový Hyundai, který na českých silnicích uvidíte s modrým oválem na kapotě, je na elektřinu.

  • Benzínové motory – tvoří doslova základ, aktuálně drží 87,4 % na všech registracích Hyundai v Česku.
  • Diesel – navzdory útlumu má stále své věrné, zejména v segmentu SUV a u větších firemních flotil.
  • Elektromobily – 1,6 % ukazuje, že většina Čechů má k jejich nákupu dál dost důvodů být opatrnými.

Proč zatím elektromobilita v Česku spí?

Nízký zájem o elektrovozy má několik příčin: vysoké pořizovací náklady, stále řídká síť dobíjecích stanic nebo třeba obavy z dojezdu během cestování napříč republikou. Přesto nově postavené nabíjecí huby v Praze, Brně nebo Plzni (například projekty od ČEZ nebo E.ON) naznačují, že změna je pouze otázka času. Podle odborníků z Autoklubu ČR by mohla elektromobilita do pěti let v Česku výrazně posílit, třeba jakmile stát zavede smysluplné dotace nebo další výhody pro majitele elektroaut.

Co čekat od Hyundai v roce 2025?

Hyundai ukázal, že umí naslouchat potřebám českých řidičů – a postupně rozšiřuje svou nabídku. Letos můžete čekat další vlnu hybridních a plug-in hybridních novinek, které mohou Čechům zkrátit cestu k elektromobilitě. Ať už hledáte úsporný městský hatchback, robustní SUV na chalupu nebo elektromobil do města, korejská dvojka má rozhodně co nabídnout.

Praktické tipy pro zájemce o Hyundai

  • Pokud preferujete tradiční vozy, ideální volbou zůstávají modely Hyundai i30 a Tucson s úsporným benzínovým motorem.
  • Jste-li technologický nadšenec a chcete vstoupit do světa elektroaut mezi prvními, sledujte akční nabídky dealerů, zejména v Praze, Brně a okolí Ostravy.
  • Pro firemní flotily se i v roce 2025 nejvíce vyplatí sázet na spalovací motory. Elektromobily ale mohou být zajímavou vizitkou u progresivních firem.

V každém případě platí – rok 2025 přináší nové možnosti, ať už preferujete cokoliv. Nahlédněte do showroomu Hyundai a zjistěte, která cesta je ta pravá právě pro vás.