Tesla má na kontě už tři miliony vozů: Musk slaví rekordní výrobu

Elon Musk na výročním setkání akcionářů prozradil, že Tesla vyrobila už tři miliony vozidel. Přečtěte si, proč je tento milník významný a jak ovlivní český trh s elektromobily v roce 2025.

Tesla překonala další důležitý milník. Během výročního setkání akcionářů v roce 2025 se Elon Musk pochlubil třímilióntým vyrobeným vozem v historii značky. Výroba Tesly nabírá na obrátkách především díky rozšiřujícím se gigatovárnám v Německu, Šanghaji a nově plánovaným halám po celé Evropě.

Proč je číslo tři miliony tak důležité?

Ještě v roce 2008, kdy Tesla s výrobou teprve začínala, by si málokdo v Česku troufl tipnout, jak masivní úspěch tato značka elektromobilů získá. Milionová hranice byla pokořena relativně nedávno a dnes už se vyrábí s takovou kadencí, že je podle Muska další hranice blízko.

Díky gigatovárnám po celém světě

Výrobu táhne expanze v továrnách mimo USA. Giga Berlin v Evropě a gigatovárny v Šanghaji nebo Texasu umožnily Tesle zvládnout enormní poptávku – a to i na evropském trhu, kde elektrifikace aut prostupuje každodenním životem v Praze, Brně nebo Ostravě víc než kdy dřív.

  • V Německu běží výroba non-stop; Model Y patří v roce 2025 mezi nejžádanější auta vůbec.
  • V Číně fabrika nejen pokrývá místní poptávku, ale umožňuje kratší čekací lhůty v celé střední Evropě.
  • Plánují se nové závody – spekuluje se o gigatovárně i v Maďarsku či na východě Německa, což by mohlo zrychlit dodání nových aut také na Moravu.

Ať reklamují konkurenti, Tesle prodává kvalita a značka

Zkušenost zákazníků ukazuje, že když tradiční automobilky jako Škoda Auto, Volkswagen nebo Hyundai spustí masivní reklamu na elektrická auta, zvýší se i prodeje Tesly. Marketing sama značka téměř neřeší – podle Muska „auta mluví sama za sebe“. Bezmála nullový rozpočet na reklamu je v době digitálního marketingu svérázný tah, ale zákazníci, kteří Teslu potkají v ulicích Plzně nebo Olomouce, už ví, co chtějí.

Tři rychlé tipy pro zájemce o Teslu v roce 2025

  1. Poptávka roste – počítejte s čekací lhůtou i několik měsíců, objednávejte v předstihu.
  2. Sledujte aktualizace softwaru – Tesla posouvá svoje auta dál online, a to v češtině i s regionální podporou.
  3. Přemýšlejte nad dobíjením – letos se počet Superchargerů v ČR opět rozrostl, ale stále se vyplatí mít doma wallbox.

Co bude dál? Vyhlídky na českém trhu jsou jasné

Pokud Tesla stihne otevřít další gigatovárny v Evropě, bude v následujících letech v Česku aut na elektrický pohon ještě více. Modely Tesly už dnes potkáte nejen v Praze, ale i v regionech. Mnozí už změnili přístup ke klasickým automobilům na benzin či naftu, právě díky spolehlivosti a inovacím, které Tesla přináší.

Vše nasvědčuje tomu, že hranice čtyř milionů kusů nebude dlouho trvat.