Tato auta bez problémů zvládnou 1 milion kilometrů. Nestojí majlant a servis můžete mít zdarma

Při výběru auta dnes Češi hledají hlavně spolehlivost. Přinášíme tipy na modely, které zvládnou 1 milion kilometrů bez větších závad, nestojí moc a servis je můžete mít skoro zadarmo.

Při výběru auta dnes už málokdo kouká jen na design nebo výkon. Spolehlivost je pro většinu z nás klíčová. Koneckonců, kdo by chtěl každou chvíli stát v servisu, že? V roce 2025 si navíc Češi stále častěji vybírají auta, která vydrží milion kilometrů a zároveň nezatíží rodinný rozpočet. Skutečně takové vozy existují! A některé z nich mají dokonce servis zdarma či téměř zadarmo.

Tipy pro výběr spolehlivého auta: Na co se zaměřit

  • Prověřený model s dlouhou historií – Ideální je vybírat auta, která už něco dokázala a mají dobrou pověst v průběhu let.
  • Dostupnost a cena servisu – I spolehlivé auto potřebuje údržbu, takže hleďte i na cenu dílů a práci v regionálních servisech, například v síti Škoda nebo Volvo Praha.
  • Skutečné zkušenosti řidičů – Ptejte se známých, sledujte diskuse v českých motoklubech na Facebooku nebo na fórech jako autoforum.cz.

Škoda Octavia: Česká legenda, na kterou nedáme dopustit

Právě domácí značka Škoda je důkazem, že i v tuzemsku umíme stavět auta, která snesou srovnání s japonskou nebo švédskou kvalitou. Typickým příkladem je starší Škoda Octavia první generace – nesmrtelný pracant, kterým v Srbsku Srdan Ćojbašić zvládl najet bez větších komplikací 1 milion kilometrů napříč Balkánem.

Během 11 let zvládl projet Bosnu, Srbsko i Slovinsko. A co je nejzajímavější? Motor nikdy neotevřel, stačila pouze běžná údržba! Auto skončilo po rekordní jízdě v muzeu Škody a pan Ćojbašić si odvezl domů zcela novou Octavii třetí generace. Není divu, že Škoda Octavia je u nás doslova rodinným stříbrem a na silnicích ji stále potkáte ve skvělé kondici.

Volvo V70: Když kombík ze Švédska překvapí i českého šoféra

Skandinávský styl, bezpečnost a především vyhlášená životnost – to je Volvo V70. Přestože se výroba zastavila už v roce 2016, stále jsou starší kousky běžně k mání v českých bazarech. Klidně i za méně než 50 tisíc: samozřejmě záleží na stavu a výbavě.

Velký příběh napsal Jaroslav Hlobil z Česka – v roce 2008 si koupil ojeté Volvo V70 se 157 000 kilometry na tachometru. A po 14 letech na něm natáhnul víc než dalších 843 tisíc! Tachometr se mu zastavil až na skoro magických 999 999,9 km. Motor, turbo i výfuk zůstaly původní – jen vstřiky a převodovka se vyměnily. S novou převodovkou to Volvo zvládlo dalších 650 000 km bez větších problémů.

Skryté bonusy: Levné díly a zvýhodněný servis

Volvo nabízí v Česku a v okolních státech své speciální programy 4+, 5+ a 8+ na levnější díly – majitelé vozů starších čtyř let mají nárok na 15% slevu, starších pěti let na 20 % a nad osm let dostanou rovnou 25 % dolů. Díky těmto programům vás běžný servis často vyjde na směšné částky. A pokud máte prodlouženou záruku, může být řada oprav zcela zdarma – samozřejmě v rámci podmínek.

Fajn vědět: Servis zdarma? Rozšiřte si záruku!

Některé značky – a v poslední době i menší regionální prodejci v Praze, Brně nebo Ostravě – nabízejí za příplatek rozšířenou záruku, která kryje většinu nákladů na servis. Především u aut s doloženou historií se vyplatí tuto službu přikoupit. Jen pozor na podmínky: často je limit počtu kilometrů, u Volva to bývá kolem 200–250 tisíc.

Závěrečné tipy a zajímavosti

  • V databázi Autoklubu ČR jsou i Octavie a Volva s více než milionem najetých kilometrů stále vedené jako provozuschopné!
  • Při pečlivé údržbě není milion kilometrů výsadou pouze velkých firemních flotil – zvládli to i běžní rodinní řidiči.
  • Mimo Česko je hit například japonská Toyota Corolla, která ale u nás stále vychází zhruba o 15–20 % dráž než srovnatelné vozy Škoda nebo Hyundai.

Nechte se inspirovat zkušenostmi ostatních řidičů a nebojte se sáhnout po voze, který má už něco za sebou. Důležité je, že když zvolíte správný model, auto může být vaším spolehlivým parťákem klidně na celý život – a ještě vás nezruinuje na servisech nebo opravách.