Pokud v posledních letech usedáte do nové škodovky, pravděpodobně jste už zaregistrovali, jak velkou roli dnes hraje propojení vozu s mobilní aplikací. V době, kdy digitální služby stále více ovlivňují každodenní provoz auta, má každý výpadek nečekaný dopad. Rok 2025 v podstatě přinesl novou realitu – a ukazuje, že digitalizace má i své stinné stránky.
Co je vlastně aplikace MyŠKODA a proč je tak klíčová?
Mobilní aplikace MyŠKODA je dnes nedílnou součástí základních modelových řad všech nových vozů značky. Nabízí nejen informace o stavu auta, statistikách jízdy nebo přesné poloze zaparkovaného vozu, ale umožňuje také vzdálené zamykání a odemykání nebo sledování nabíjení u Enyaqu a dalších elektroaut.
Například v Praze či Brně už opravdu není nic neobvyklého dorazit ke svému autu a otevřít ho jen klepnutím přes telefon, nebo si zkontrolovat hladinu nabití elektromobilu na dálku – zejména při drahém nabíjení například u ČEZ nebo PRE. O to víc zamrzí, když právě toto klíčové spojení často selhává.
Problémy se týkají i nejnovějších modelů
Jak potvrzují stovky uživatelů na diskuzních fórech nebo ve skupinách na Facebooku zaměřených přímo na vozy Škoda, výpadky aplikace nejsou výjimečné. Lidé se často setkávají s neschopností připojit se k serverům, opakovanými požadavky na přihlášení nebo i s tím, že na dálku nelze auto ovládat vůbec. Sami jsme v redakci během testování v roce 2025 chybu několikrát zaznamenali – někdy už během jednoho týdne.
Chyba v aplikaci MyŠKODA, foto: Martin
Frustrace majitelů roste. Někteří platí za službu, která nefunguje
Když si člověk připlatí za balíček konektivity (u modelu Scala vyjde na 15 600 korun) neočekává, že služba bude opakovaně selhávat. Licence je navíc často časově omezená, a každé obnovení stojí dalších 999 Kč na rok. Právě proto jsou časté stížnosti napříč komunitami – nejen českými. Například britský uživatel Chris Ingram si opakovaně stěžoval už v roce 2021 a téma je i v roce 2025 stále aktuální.
Problém je širší: Nejde jen o Škodu, ale o celý koncern
Představitelé Škoda Auto otevřeně přiznávají, že výpadky nejsou pouze otázkou jednotlivých aut. Mluvčí značky Štěpán Řehák potvrdil, že jde o koncernový problém spjatý se softwarovou infrastrukturou, která ovlivňuje všechny značky spadající pod Volkswagen Group. Růst digitalizace a snaha prodat do roku 2030 většinu vozidel na elektřinu přinesly vysoké nároky na IT infrastrukturu.
Další z výpadků aplikace MyŠKODA, foto: Martin
Jak reagují automobilky?
Na rozdíl od některých zahraničních značek – například v Tesle jsou výpadky spíše krátkodobé a týkají se jednotlivých funkcí – v případě českých uživatelů škodovek bývá problém někdy dlouhodobější. Škoda se snaží informovat a na větších problémech v komunikaci aktivně spolupracovat s centrálou, ale reálně to často znamená, že o výpadku se zákazník dozví až při pokusu aplikaci používat.
Na co si dát pozor a jak situaci řešit?
- Pravidelně aktualizujte aplikaci MyŠKODA – Výrobce vydává záplaty, které mohou drobné chyby odstranit.
- Restartujte aplikaci a telefon – Někdy i jednoduchý restart pomůže překonat jednorázový problém s přístupem na server.
- Kontaktujte podporu značky – Pokud aplikace spadne opakovaně, obracejte se přímo na servis nebo zákaznickou linku. V některých případech bývá problém i na konkrétním účtu.
- Zvažte využití oficiálních komunit – Diskuze na stránkách Škody či skupiny na Facebooku (například Škoda iV Česká republika) jsou často zdrojem aktuálních rad nebo informací o probíhajících výpadcích.
Co čekat do budoucna?
Digitalizace automobilů rozhodně nekončí, právě naopak. S tím, jak se bude rozšiřovat počet elektroaut a nároky na konektivitu, lze očekávat, že výrobci budou muset posilovat svoje IT týmy a výpadky řešit mnohem pružněji. Doufáme, že už během příštího roku nabídne Škoda i koncern jasné zlepšení – a zákazníci dostanou servis, za který si platí.
Závěrečný tip: Pokud plánujete nákup nového vozu, zeptejte se dealera nejen na technické vybavení, ale i na praktickou spolehlivost aplikací, které s autem dostanete. V roce 2025 je to zcela zásadní aspekt komfortu každodenního provozu.