Frankfurtská městská hromadná doprava se posouvá směrem k ekologičtější budoucnosti. Dopravce In-der-City-Bus potvrdil nákup třinácti nových vodíkových autobusů od známé polské značky Solaris. Tyto vozy mají začít jezdit už během roku 2022 a pomohou snížit emise ve městě na minimum.
Nová generace bezemisních autobusů ve Frankfurtu
Frankfurt se rozhodl investovat do vodíkových autobusů Solaris Urbino 12. Tyto vozy nabízejí výjimečně tichý provoz, nulové lokální emise a moderní technologie palivového článku o výkonu 70 kW. Vodík se ukládá ve střešních nádržích a mění na elektřinu, která napájí elektromotory. Každý autobus je navíc vybaven bateriovými zásobníky, což zvyšuje jeho spolehlivost i za náročných podmínek.
Vodíkové autobusy i v Česku – zájem o ekologickou dopravu roste
Rozhodnutí Frankfurtu není v Evropě ojedinělé. S rostoucími požadavky na snižování emisí a s ohledem na klimatické závazky stále více měst volí čisté technologie. Polský Solaris, který v Česku mimochodem dodává autobusy například do Brna či Ostravy, zaznamenává v posledních letech rekordní poptávku po vodíkových a elektrických vozech. Své místo si u nás dlouhodobě drží i autobusy na CNG, které jsou v mnoha českých městech symbolem ekologicky odpovědné MHD.
„Města jsou odpovědná za většinu emisí CO2. Je proto klíčové, aby se i veřejná doprava posouvala k udržitelnějším řešením. Jsme hrdí na to, že produkty Solarisu mají reálný dopad na kvalitu života obyvatel evropských měst,“ říká Javier Calleja, generální ředitel Solarisu.
Chytré technologie a bezpečnost pro cestující
Nové autobusy přinášejí také špičkovou výbavu. Patří sem například systém MirrorEye, který nahrazuje boční zrcátka kamerami. Řidič tak získává lepší přehled o okolí vozidla, což výrazně zvyšuje bezpečnost i komfort při manévrování v centrech velkých měst. Právě taková inovace už není výsadou sci-fi filmů, ale běžnou součástí dopravy v roce 2025.
Vodík na vzestupu – jak vypadá budoucnost evropských měst?
Vodíkové autobusy Solaris už jezdí například v Německu, Itálii, Rakousku i Nizozemsku. Do roku 2030 se očekává, že vodík bude tvořit významnou část vozového parku městských dopravců napříč Evropou. České dopravní podniky také sledují pilotní projekty a mnozí z nás se tak brzy sveze v tichém „autobusu budoucnosti“ i v Praze nebo Brně.
- Proč vodík? – Rychlé tankování, dlouhý dojezd a šetrnost k životnímu prostředí.
- Co můžete čekat jako cestující? – Méně hluku, čistší vzduch ve městech a vyšší komfort jízdy.
- Jaký je výhled pro ČR? – Zájem o vodíkovou dopravu roste. První pilotní linky mohou být realitou už v příštích letech.
Ekologická doprava není budoucnost – je to realita současných evropských měst. Frankfurt tímto krokem posiluje svou pozici mezi moderními metropolemi a inspiruje další dopravce nejen v Německu, ale také u nás v Česku.